HR
English
Hrvatski
Kontakt
Press
Novosti
O tvrtki
Osnovni podaci
Brošura/Informativni letak o tvrtki (2017.)
Profil tvrtke 2019
Plinacro Grupa
Plinacro d.o.o.
Podzemno skladište plina d.o.o.
Misija, vizija i ciljevi
Upravljačka struktura
Skupština, Nadzorni odbor
Uprava i poslovodstvo
Organizacija
Sektor tehnološkog i komercijalnog upravljanja transportnim sustavom
Sektor održavanja i razvoja transportnog sustava
Sektor financija i računovodstva
Sektor informacijske sigurnosti, zaštitnih i općih poslova
Služba pravnih i kadrovskih poslova
Služba nabave
Povijest
Povijest djelatnosti transporta plina u RH
Povijest Plinacra
Sustav upravljanja kvalitetom
Upravljanje ljudskim resursima
Natječaji za posao
Važniji kontakti
Poslovanje
Financijski pokazatelji
Ukupni prihodi
Ukupni rashodi
Bruto dobit
Neto dobit
Godišnji izvještaji
Izvještaj o poslovanju Plinacra d.o.o.
Izvještaj o poslovanju Plinacro Grupe
Izvješće neovisnog revizora za Plinacro d.o.o.
Izvješće neovisnog revizora za Plinacro Grupu
NPOO.C7.1.I3.01.0001 Jačanje plinske infrastrukture
Zlobin – Bosiljevo
Bosiljevo – Sisak
Kozarac – Sisak
Zabok – Lučko
Desetogodišnji plan razvoja PTS RH
Međunarodne aktivnosti
Projekti od uzajamnog interesa (PMI)
Optičko-komunikacijski sustav
Za korisnike
Transportni sustav
Opis transportnog sustava
Interaktivna karta transportnog sustava
O prirodnom plinu
Sigurnosne mjere
Priključenje na transportni sustav
Opće informacije za korisnike transportnog sustava
Istraživanje tržišta
Pristup mrežnim podacima
Pristup i korištenje transportnog sustava
Virtualna točka trgovanja
Kvaliteta prirodnog plina - objava podataka
Transparentnost-Uredba 2024/1789
Prekidi i ograničenja uslijed radova na transportnom sustavu
Informacije za uravnoteženje
Pravila postupanja operatora transportnog sustava
Procjena ukupne neravnoteže
Potrošnja distribucijskih sustava
Predviđanje dnevnog preuzimanja plina
Usluge i cijene usluga
Usluge operatora transportnog sustava
Tarifne stavke i kalkulator
Objava informacija prema poglavlju VIII. Uredbe Komisije (EU) 2017/460 - članak 29. i članak 30.
Cijena usluge transporta plina
Zakonska regulativa
Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
Obrasci
Posebni uvjeti i uvjeti priključenja, potvrde na glavni projekt i legalizacija
Javna nabava
Obavijesti
Izjava o integritetu
Pravilnik o provođenju jednostavne nabave
Registar ugovora o javnoj nabavi
Registar ugovora o javnoj nabavi od 1. 1. 2018.
Registar ugovora - "jednostavna nabava"
Informacije o postupcima "jednostavne nabave"
Informacije o postupcima javne nabave
Društvena odgovornost
Društvena odgovornost Plinacra
Zaštita okoliša
Zaštita osobnih podataka
Zaposlenici
Zdravlje i sigurnost
Ulaganje u znanje
Antikorupcijski program
Etičko povjerenstvo
Službenik za informiranje
Zahtjev za pristup informacijama
Kalendar važnih događanja
Donacije i sponzorstva
Zahtjev za dodjelu donacije
Zahtjev za sponzorstvo
Popis donacija i sponzorstava
O tvrtki
Osnovni podaci
Brošura/Informativni letak o tvrtki (2017.)
Profil tvrtke 2019
Plinacro Grupa
Plinacro d.o.o.
Podzemno skladište plina d.o.o.
Misija, vizija i ciljevi
Upravljačka struktura
Skupština, Nadzorni odbor
Uprava i poslovodstvo
Organizacija
Sektor tehnološkog i komercijalnog upravljanja transportnim sustavom
Sektor održavanja i razvoja transportnog sustava
Sektor financija i računovodstva
Sektor informacijske sigurnosti, zaštitnih i općih poslova
Služba pravnih i kadrovskih poslova
Služba nabave
Povijest
Povijest djelatnosti transporta plina u RH
Povijest Plinacra
Sustav upravljanja kvalitetom
Upravljanje ljudskim resursima
Natječaji za posao
Važniji kontakti
Poslovanje
Financijski pokazatelji
Ukupni prihodi
Ukupni rashodi
Bruto dobit
Neto dobit
Godišnji izvještaji
Izvještaj o poslovanju Plinacra d.o.o.
Izvještaj o poslovanju Plinacro Grupe
Izvješće neovisnog revizora za Plinacro d.o.o.
Izvješće neovisnog revizora za Plinacro Grupu
NPOO.C7.1.I3.01.0001 Jačanje plinske infrastrukture
Zlobin – Bosiljevo
Bosiljevo – Sisak
Kozarac – Sisak
Zabok – Lučko
Desetogodišnji plan razvoja PTS RH
Međunarodne aktivnosti
Projekti od uzajamnog interesa (PMI)
Optičko-komunikacijski sustav
Za korisnike
Transportni sustav
Opis transportnog sustava
Interaktivna karta transportnog sustava
O prirodnom plinu
Sigurnosne mjere
Priključenje na transportni sustav
Opće informacije za korisnike transportnog sustava
Istraživanje tržišta
Pristup mrežnim podacima
Pristup i korištenje transportnog sustava
Virtualna točka trgovanja
Kvaliteta prirodnog plina - objava podataka
Transparentnost-Uredba 2024/1789
Prekidi i ograničenja uslijed radova na transportnom sustavu
Informacije za uravnoteženje
Pravila postupanja operatora transportnog sustava
Procjena ukupne neravnoteže
Potrošnja distribucijskih sustava
Predviđanje dnevnog preuzimanja plina
Usluge i cijene usluga
Usluge operatora transportnog sustava
Tarifne stavke i kalkulator
Objava informacija prema poglavlju VIII. Uredbe Komisije (EU) 2017/460 - članak 29. i članak 30.
Cijena usluge transporta plina
Zakonska regulativa
Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
Obrasci
Posebni uvjeti i uvjeti priključenja, potvrde na glavni projekt i legalizacija
Javna nabava
Obavijesti
Izjava o integritetu
Pravilnik o provođenju jednostavne nabave
Registar ugovora o javnoj nabavi
Registar ugovora o javnoj nabavi od 1. 1. 2018.
Registar ugovora - "jednostavna nabava"
Informacije o postupcima "jednostavne nabave"
Informacije o postupcima javne nabave
Društvena odgovornost
Društvena odgovornost Plinacra
Zaštita okoliša
Zaštita osobnih podataka
Zaposlenici
Zdravlje i sigurnost
Ulaganje u znanje
Antikorupcijski program
Etičko povjerenstvo
Službenik za informiranje
Zahtjev za pristup informacijama
Kalendar važnih događanja
Donacije i sponzorstva
Zahtjev za dodjelu donacije
Zahtjev za sponzorstvo
Popis donacija i sponzorstava
Unesite pojam
Traži
Stanje projekta interkonekcijskog plinovoda s Mađarskom
U dijelu hrvatskih medija dana 30 siječnja 2009. godine objavljena je izjava glasnogovornika EK za energetiku Ferranda Tarradellasa o tomu kako „Europska komisija nije uvrstila izgradnju plinovoda Slavonski Brod–mađarska granica u projekte koji će se u sljedeće dvije godine financirati iz neutrošenih sredstava europskog proračuna zbog manjka novca i
zato što projekt još nije dovoljno pripremljen
.“ koja javnost navodi na netočne i krive zaključke te šteti ugledu kako tvrtke Plinacro koja je nositelj projekta interkonekcije, tako i njezinu vlasniku Vladi Republike Hrvatske. Budući da je citirana izjava, barem u dijelu koji se odnosi na „(ne)pripremljenost projekta“ – potpuno netočna, ovim putem javnost želimo informirati o stvarnom
stanju projekta izgradnje interkonekcijskog plinovoda između RH i Mađarske
:
Izgradnja interkonekcijskog plinovoda između Hrvatske i Mađarske, koji uključuje plinovode Slobodnica–Donji Miholjac i Donji Miholjac–Dravaszerdahely
–Pecs–Varosfold,
jedan je od glavnih prioriteta tvrtke Plinacro
budući da se njome postiže iskorištenje najvažnijeg dijela plinske infrastrukture, kako Plinacra, tako i ostalih energetskih subjekata. Osim toga, ta se interkonekcija, uključujući i skladišne kapacitete, može iskoristiti i za povezivanje na potencijalno realizirani Nabucco projekt u smjeru sjever–jug, ali i na neki od najavljenih projekata Gazproma (Blue Stream, South Stream) koji bi prolazili hrvatskim teritorijem pa se ti kapaciteti mogu koristiti i u obrnutom smjeru opskrbe plinom iz smjera Hrvatske prema Mađarskoj.
Interkonekcijski plinovod između Hrvatske i Mađarske,
s predviđenim rokom izgradnje 2010. godine
, sastavni je dio II. razvojno-ulagačkog ciklusa 2007–2011. Plana razvoja, izgradnje i modernizacije plinskoga transportnog sustava RH do 2011. godine, koji je 14. studenoga 2006. godine odobrilo resorno Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva.
Kako bi se osigurala financijska sredstva za realizaciju svih projekata tog investicijskog ciklusa, Plinacro je pokrenuo izradu „Investicijske studije razvoja, izgradnje i modernizacije plinskoga transportnog sustava u Republici Hrvatskoj, za II. razvojno-ulagački ciklus 2007–2011“, koju je Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu završio i predao Plinacru u travnju 2007. godine. Budući da je nedvojbeno pokazala opravdanost izgradnje planirane plinske transportne infrastrukture u ukupnom iznosu od 443 milijuna eura, tu je
Investicijsku studiju prihvatila i Europska investicijska banka kao dokument na temelju kojega je u srpnju 2007. godine sklopljen ugovor o kreditiranju Plinacra u iznosu od 190 milijuna eura
. Time je tvrtka Plinacro stekla osnovu za početak realizacije izgradnje planiranih objekata infrastrukture plinskoga transportnog sustava RH, između kojih je
strateški najvažniji objekt
upravo interkonekcijski plinovod s Mađarskom.
Intenzivne tehničke pripreme i pregovori s mađarskim partnerom tijekom 2007. godine rezultirali su
potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju
, a zajednička, hrvatsko-mađarska radna grupa predložila je da se interkonekcija Hrvatska–Mađarska (duljine 210 km u Mađarskoj i 88 km u Hrvatskoj) gradi kao jedinstveni plinovod dimenzija DN 800/75 bar, kapaciteta 6,5 mlrd. m3 na godinu, s graničnim tlakom od 50 bar i mogućnošću transporta plina u oba smjera pri jednakim uvjetima te rokom dovršetka i puštanja u rad do kraja 2010. godine. U skladu s predloženim tehničkim osnovama u Zagrebu je, 3. srpnja 2008. godine, potpisano i
Pismo namjere
između tvrtki Plinacro i FGSZ (bivši MOL Natural Gas Transmission) o realizaciji interkonekcije Varosfold–Slobodnica, a neposredno nakon toga obje su tvrtke pristupile izradi Ugovora o zajedničkom razvoju interkonekcijskog plinovoda (
Joint development agreement
), koji je krajem 2008. godine usuglašen te je pred potpisivanjem.
Također, važno je napomenuti kako,
paralelno s međunarodnim aktivnostima, tvrtka Plinacro provodi intenzivne aktivnosti na pripremi i izgradnji hrvatskih dionica plinovoda
, uključujući izradu i provođenje postupka prihvaćanja Studije utjecaja na okoliš, izrade Idejnih projekata, ishođenja Lokacijske dozvole, izrade Glavnih projekata te pokretanja postupaka javne nabave za cijevi, opremu i radove.
Početkom prosinca 2008. godine Plinacro je na zahtjev Europske komisije, putem Europskog udruženja plinskih infrastrukturnih tvrtki – Gas Infrastructure Europe (GIE) čiji je punopravni član od 2006. godine, izvijestio Europsku komisiju (EC) o statusu projekta interkonekcije u Hrvatskoj, a u cilju ishođenja financiranja tog projekta iz sredstava Recovery plana EU. U koordinaciji s Plinacrom, isto je učinio i naš partner tvrtka FGSZ za mađarsku dionicu interkonekcijskog plinovoda.
Na ponovljeni zahtjev EC, u kojem su od svih potencijalnih kandidata za EU financiranje traženi dodatni podaci, 20. siječnja 2009. godine naša je prioritetna lista proširena te dopunjena svim traženim podacima. Budući da je
projekt hrvatsko-mađarske interkonekcije s obje strane zadovoljavao sve tražene kriterije
, a posebice rok izvođenja tijekom 2009. i 2010. godine, smatrali smo ga najozbiljnijim kandidatom za EU financiranje. Potvrdu tome dali su visoki i dužnosnici Europske komisije – g. Fabrizio Barbaso tijekom svog posjeta Zagrebu, kao i g. José Manuel Barroso u Budimpešti.
Upravo imajući na umu izjave čelnika EU o važnosti interkonekcijskog plinovoda između Hrvatske i Mađarske za sigurnost opskrbe plinom cijele regije jugoistočne Europe, odluku Europske komisije o neprihvaćanju projekta za financiranje tvrtka je Plinacro, kao i njezin mađarski partner, prihvatila s velikim iznenađenjem i žaljenjem. Posebice zato što
većina projekata koji jesu na listi EU financiranja ne zadovoljava traženi kriterij
konačne odluke o gradnji (Final investment decision) te je stupanj njihove pripremljenosti daleko ispod projekta hrvatsko-mađarske interkonekcije. Stoga je očito kako su prilikom donošenja odluke odlučujući bili neki drugi kriteriji.
U svakom slučaju, moramo li prihvatiti objašnjenje kako „Europska komisija nije uvrstila izgradnju plinovoda Slavonski Brod–mađarska granica u projekte koji će se u sljedeće dvije godine financirati iz neutrošenih sredstava europskog proračuna zbog manjka novca...“,
izjavu glasnogovornika EK za energetiku
g. Tarradellasa da je jedan od razloga tomu i to
„...što projekt još nije dovoljno pripremljen
.“ držimo potpuno
neprihvatljivom i netočnom
.
Prethodna tema:
Stanje projekta interkonekcijskog plinovoda s Mađarskom
Sljedeća tema:
Intervju predsjednika Uprave za Business.hr
Istaknute teme
Za korisnike >
Tarifne stavke i tarifni kalkulator
Poslovanje >
Godišnji izvještaji
Za korisnike >
Pristup i korištenje transportnog sustava
Poslovanje >
NPOO.C7.1.I3.01.0001 Jačanje plinske infrastrukture.