Održana svečana završnica projekta "Hrvatska pamet Hrvatskoj"

U ponedjeljak 12. prosinca 2022. održana je 8. po redu završnica projekta "Hrvatska pamet Hrvatskoj", koji su utemeljili Poslovni dnevnik i Večernji list. Plinacro je prepoznao i podržao ovaj projekt koji mladima pruža priliku da prezentiraju svoja znanja i vještine, ali i pruža priliku da se osvrnu na ključne društvene teme i problematiku s kojom se suočavaju prilikom ulaska u poduzetničke vode. 

 
Uz dosadašnje kategorije Inovativna Hrvatska, Financijaš i Izvorno hrvatsko, ove godine uvedena je nova kategorija Izvrsni u Hrvatskoj gdje se tražilo od studenata da napišu motivacijsko pismo na temu “Zašto ostati u Hrvatskoj”. Od stotinjak pristiglih pisama njih 11 ušlo je u uži izbor, a pobjednik ove kategorije, Karlo Kobešćak iz Pustodola Orehovačkog kod Bedekovčine u Krapinsko-zagorskoj županiji. 
Pobjednički projekt u kategoriji Financijaš je Stock Ad autorice Asje Rusan i njezinog tima. “Stock Ad je aplikacija koja nudi i početnicima i aktivnim korisnicima edukativni materijal za trgovanje dionicama na burzi. Na ideju o ovom projektu smo došli jer smo shvatili da postoji problem financijske pismenosti, odnosno nepismenosti, posebice mladih u Hrvatskoj. S mladima se mora komunicirati na način koji je njima najprihvatljiviji, a to je digitalni način”, kazala je Rusan.
U kategoriji Inovativna Hrvatska pobijedio je projekt Nansi Petrović i Antee Pešo PP za sigurnosna stajališta i punjenje za električne romobile, koji je nastao u sklopu nastave kolegija Marketinga na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, a prijavili su ga profesori. ”Nismo očekivale da ćemo tu završiti, a ni dobiti nagradu. Pošli smo od toga da se sve više ljudi koristi električnim romobilima, a cilj projekta je bio omogućiti vlasnicima električnih romobila da ih ostave na punjenju ili parkingu bez brige da će ih netko ukrasti. Također nam je cilj potaknuti ljude na korištenje ekološki prihvatljivijih rješenja prijevoza, da se smanji promet automobilima”, istaknule su autorice.


Foto: Slavko Midžor (Pixsell)
 
U kategoriji Izvorno hrvatsko pobjedu je odnio projekt Saltarnica Lucije Vugrinec i Nikoline Lepen, koje su na natječaj također prijavili profesori. “Kad smo tek počele, Salatarnica je bila samo ideja, koju smo razvijali tjednima, kroz različite aspekte projekta. Naš projekt ima dodanu vrijednost zato što je specijaliziran i podržava hrvatske proizvođače i vrlo je aktualan zbog svih problema i trendova na današnjem tržištu, od lanaca opskrbe do održivosti. Konkurentan je zbog sve veće svijesti o zdravom životu, od vježbanja do prehrane i bez problema bi prošao za implementaciju recimo u Zagrebu”, istaknule su autorice.